Den store lærerjakten er i gang!

Akershus fylkeskommune søker de beste lærerne til våre videregående skoler! Vi tilbyr både faste stillinger og vikariater.

Informasjon om fremmedspråk høst 2024

Informasjon om fremmedspråk for deg som skal begynne på studieforberedende utdanningsprogrammer (ST, KDA, MDD) på Jessheim høsten 2024

Skoleregler på høring

Skoleregler (tidligere ordensreglement) for elever ved de videregående skolene i Akershus er nå ute på høring. Høringsfristen er 19. april 2024.

Tilbyr skolene en «verktøykasse» mot mobbing

Fylkesråd for opplæring og kompetanse, Lise Hagen Rebbestad, er klar med en «verktøykasse» med tiltak for å få bukt med mobbingen i de videregående skolene i Akershus.

Besøk av statsmeterolog Pernille Borander

I forrige uke var 2MDAD og 1STA så heldig å få besøk av statsmeteorolog Pernille Borander - ja, hun du ser på NRK som melder værmeldinga!

Model European Parliament 2024

I helgen gjennomførte Europalinja i samarbeid med Nesbru vgs og Elverum vgs MEP NORWAY

Tysk 3 på språkreise til Berlin

I uke 50 var elevene fra tysk 3 på språkreise til Berlin.

Model European Parliament på Utøya

Etter ett år med mye jobb arrangerte Europalinja på Jessheim sammen med Nesbru vgs og Elverum vgs en internasjonal MEP BSR (Baltic Sea Region) på Utøya i høstferien.

Slik blir du bedre forberedt på krise

Tema for årets utgave av Egenberedskapsuka er ØVE. Alle innbyggere oppfordres til å øve og ta nødvendige grep for å styrke egenberedskapen.

Vaksinering av russen ved Jessheim videregående skole 2023

Skolehelsetjenesten vaksinerer elever som deltar i russefeiring mot smittsom hjernehinnebetennelse etter anbefalinger fra Folkehelseinstituttet.